Hier het laatste nieuws van de Blokpost-Nul groep.

Volg hier het laatste nieuws van de Blokpost-Nul groep.

donderdag 24 november 2011

Blokpost-Nul Nieuws 25 november 2011

Op de laatst gehouden Blokpost-Nul avond werd er weer gewerkt na de bekende koffie met versnapering. Ook de wekelijkse zaken passeerden de revu. We zijn alle drie nog voor een baas aan het werk dus daar wordt best wel eens over gesproken. En zeker in deze economische wat instabiele tijden valt er ook best wat over te zeggen. Cor was in de clinch gegaan met de directie van KM1 (leverancier spoor 1) over de informatie op hun website, dit omdat hij vond dat niet de juiste info werd vermeld. Het heeft geholpen want er kwam keurig een antwoord en een oplossing. En vandaag 25/11 werd de inspanning uiteindelijk beloond. Alle lof hoe deze firma de vragen beantwoord en een oplossing voor zijn klant bedenkt.

Gebouwd werd er aan de horsebox van Arnold en de Cowan Sheldon kraan van Cor. We waren allebei met kleine onderdelen bezig en gelukkig verdween er ditmaal niets in het bekende zwarte gat. De nieuwe ontvangen bladen werden ook weer eens kritisch doorgenomen en beoordeeld.

Scale Seven Cowan Sheldon spoorwegkraan.
Inmiddels is er ook de Blokpost-Nul Pub opgebouwd in de kamer waar ook Minehead in aanbouw is. Deze plek is slim gekozen want je kunt dan van af je barkruk op ooghoogte naar de treinen kijken onder het genot van een vloeibare versnapering wat dat dan ook mag zijn.

Blokpost-Nul Pub.
We hebben het een beetje leuk ingericht met wat spoorwegrelekwieën en prikborden voor alle info over tentoonstellingen enz. Kortom we hebben er wat van gemaakt. 


Op 23/11 is er weer behoorlijk wat gedaan door Cor en zoon Joost aan het Minehead station. De onderbouw met alle platen enz. is gereed we moeten alleen nog het ronde gat voor de 45" GWR draaischijf op de juiste plaats maken. Als dit is uitgevoerd dan gaan de laatste schroeven in de platen en kunnen we aan de beddingen en rails beginnen. Dit moet ook want nog steeds staat dat we eind december de eerste treinbeweging zullen gaan uitvoeren al is het maar op een zijspoor. Inmiddels er er nog meer hout aangeleverd voor de rest van de baan dus we kunnen voort. Met de rest van de baan bedoel ik het station Bridport een doorgangsstation waar je aan de rechterkant in het fiddelyard terecht komt en aan de linkerkant via de scenicbreak in Minehead arriveerd. Voor deze oplossing is gekozen omdat het de mogelijkheid geeft om veel te kunnen rijden en rangeren. Bij een toekomstige opendag of rijavond wordt het fiddelyard gekoppeld en kan er gereden worden vanuit het fiddelyard via het doorgangsstation Bridport naar het eindstation Minehead. Mogelijkheden genoeg met dit ontwerp. Zoals al eerder gezegd wordt de gehele baan in Scale Seven uitgevoerd dus materieel van bezoekers kan niet rijden op deze baan tenzij het een model is volgens de Scale Seven standaard.  Het materieel wat Arnold en Ton bouwen past perfect op deze baan.  Maar voordat het zover is moet er nog wel wat gebeuren. Gelukkig is veel materieel wat ik de laatste jaren heb gebouwd al in de Scale Seven standaard en kan het de vitrine verlaten en eindelijk rijden.


CdJ

Geen opmerkingen:

Een reactie posten