In deze vakantie periode is het op het Blokpost-Nul front redelijk rustig. Het ritme van de vaste avonden is door de vakantie even doorbroken maar wordt weer opgepakt op 9 september 2011. We bekijken nog of we de 27 augustus bijeenkomen dit hangt af van nog een stukje vakantie planning van Cor. Ook ligt het plan er om op 28 augustus naar de opendag van Radingspoor in Hollandsche Rading te gaan een besluit hierover moeten we nog nemen. Vorige week werd er door Arnold en Marcel een lading 18mm platen bezorgt welke gebruikt gaan worden voor de vaste S7 baan en zoals het er nu uit ziet voor het Minehead gedeelte. Het frame voor dat gedeelte is praktisch klaar. We zijn nu zover dat we de standaard DCC bedrading kunnen aanleggen en in het front van de baan 2 stuks Lenz LA152 connectie modulen kunnen gaan plaatsen en aansluiten. Deze modulen zijn niet echt goedkoop maar maakt het aansluiten van regelaars met een RJ of een DIN steker wel heel gemakkelijk. Een led geeft aan of de spanning voor de Xpress bus aanwezig is. Deze indicatie is altijd handig bij het zoeken naar een eventueele storing. Als dit allemaal gemonteerd is en de bovenplaten zijn vastgeschroefd gaan we nog de rail monteren waar de afdekking van de onderkant aan komt te hangen. Dit worden gordijnen die makkelijk te verschuiven moeten zijn om dat er onder de baan ook nog kasten staan die bereikbaar moeten zijn. De kleur moet nog worden bepaald maar het eeuwige zwart hebben we nu wel gezien. En dan is het zover we kunnen aan de slag met Templot om de sjablonen te ontwerpen en printen voor de rails en de wissels. Bielzen kunnen worden gezaagd, verouderd en ingekleurd en dan kan het echte railbouw werk gaan beginnen. We bouwen alle rails en wissels zelf. Deze rails en wissels worden gemonteerd op houten bielzen en GWR type railstoelen. Aan het rollend materieel voor de S7 baan wordt ook hard gewerkt. Van de locomotieven die ook dienst deden op Andoversford zal de GWR saddle tank 2028 als eerste worden omgebouwd naar de S7 standaard.
|
GWR Saddle tank 2028. |
Deze locomotief is in de periode 1880 - 1890 gebouwd en past in het tijdsbeeld 1900 - 1910 welke we voor de baan hanteren. Van een aantal wagons zal de nummering worden aangepast in de stijl van die periode en sommige wagens passen gewoon niet om dat ze in de 1900 -1910 periode nog niet bestonden. Ook weer een leuk uitzoek klusje. De volgende uitdaging is het bouwen van de 55" draaischijf in GWR stijl. Omdat deze draaischijf alleen gebruikt wordt om de locomotieven met tender te keren is er maar 1 railaansluiting nodig en neemt het geheel niet veel ruimte in. Een stukje onderzoek naar de uitvoering van deze draaischijf is door Arnold al gedaan en er zijn behoorlijk wat foto's beschikbaar van dit type.
CdJ
Geen opmerkingen:
Een reactie posten