Bij Blokpost-Nul bruist het weer van de activiteiten. Afgelopen vrijdag werd er weer gebouwd door Arnold aan de Horsebox en door Cor aan de Cowan Crane. Ook werd er door de broer van Cor aan een H0 model van een NS 500/600 gesleuteld. Marcel was aan het werk maar gaf op afstand toch nog advies over waar nu de fabrieks plaat op een NS 500/600 nu gezeten heeft. In het weekend is het schilderwerk in de extra spoorruimte afgemaakt en het ontwerp van de te bouwen baan op papier gezet. Hierbij waren de schaal tekeningen die Arnold ook van deze ruimte had gemaakt de basis. Als voorbeeld is gekozen om het station van Minehead na te bouwen qua vorm past dit redelijk in de ruimte en het station heeft de mogelijkheid om met wat langere treinen te rijden. De 55' draaischijft wordt gebruikt om de locomotieven te draaien waarna ze weer met hun trein kunnen vertrekken.
Op vrijdag 17 juni zal de officieële eerste paal worden geplaatst waarna dit project van start zal gaan. Opmerkelijk is dat deze baan na veel wikken en wegen op een hoogte van 1450mm gebouwd zal gaan worden. Dit is ooghoogte maar een aantal aanwezige opbergkasten speelden ook een rol in deze keuze van deze hoogte.
Hieronder het uitgewerkte sporen plan waarbij ik een toevoeging heb gedaan van een cattledock en een carriage siding.
|
Complete sporenplan zoals het gebouwd gaat worden. |
|
Linkerzijde van het station. |
|
Rechterzijde van het station. |
De rechterzijde wordt afgesloten door een "scenic break" en gaat dan over in de andere ruimte waar een ander station gebouwd gaat worden met als basis het sporen plan van Bridport.
Cor
Geen opmerkingen:
Een reactie posten