De laatst gehouden Blokpost-Nul avond stond een beetje in het teken van napraten over wat er in Dortmund te zien was en wat de producenten ons nu allemaal weer beloven en op termijn uitbrengen. We kwamen tot de conclusie dat we als nullers best verwend werden met wat er te zien was. Zeker de 0 baan met de geweatherde locomotieven en wagons was een lust voor het oog. Ja dan zien de Lenz modellen er veel natuurgetrouwer uit. Maar je moet wel durven je mooie 64 te vervuilen en een realistisch uiterlijk te geven. Maar goed dat is een ieder voor zich. Ik vond het prachtig gedaan maar jammer er was niet aan gedacht om de 64 ers ook andere loknummers te geven. Tja en de stand van KM1 is en blijft toch een trekker met de zeer fraaie spoor 1 modellen. Na al het geboom over de Intermodellbau is er ook nog aan de modellen gewerkt soms schieten zaken op en soms blijf je hangen aan een probleem waar je maar geen oplossing voor kunt bedenken, zo worstelde Arnold nog met zijn buffers en remwerk voor de Horsebox, Cor bedacht wel een oplossing voor een probleem met de vuurkist van zijn BG Armstrong Goods maar weet nog geen oplossing voor de handels waarmee de zandstrooiers bediend worden. Het afronden en compleet afmaken van een bouwpakket zit heel vaak in de kleine details maar ook in de niet eenvoudig op te lossen problemen die altijd als duiveltjes mee verkocht worden in het doosje wat dan een “boxed kit” heet. Maar goed wij modelbouwer laten ons door deze duiveltjes niet uit de weg slaan en vinden altijd een passende oplossing. Marcel repareerde zijn helicopter(tje) door gebruik te maken van de ruime sortering kleine boutjes en moertjes die we op voorraad hebben in de Blokpost-Nul werkplaats.
Cor de Jong .
Cor de Jong .
Geen opmerkingen:
Een reactie posten